Iklan Best!

02 December 2011

Preparation untuk memperkenalkan Azza solid food - part 2

Lg kira2 10 hr utk aku mula memperkenalkn solid food kpd Azza..nerves plak.mcm mn la penerimaan Azza nnti yer..mudah2an Azza akan menerima mknn tu dgn baik..:)

Aku mcm biasala...cuti2 skul ni aku byk gunakan masa tu utk mbaca blog2 yg ada tulis mengenai topik ini..aku mo mbuat persediaan selengkapny mcm mana aku buat persediaan msa amik keputusan utk full bf time preggy dlu..hehehe.mmg aku rajin sgt2 mbaca blog ni..bekobar2 semangat trus..:p

setakat ni info yg sgt beguna adalah mcm mana mo mghasilkn bubur yg halus utk baby..
1.kena cuci beras tu..
2.pastu goreng tanpa minyak utk keringkn beras tu blk
3.kemudian blend smpi halus. Ble simpan dlm tuppaware
4.bila nak guna br amik 1 @ 2 sudu dan mskkn bubur.
5.bubur utk bayi kena lembut dan cair.
6.pastu tapis guna penapis utk mdptkn bubur yg halus...

Utk 3@4 hr awal, lbh baik perkenalkn bubur kosong tu.xya garam,gula dan bahan perasa lain ya....

Mudah2an aku akan berjaya buat Azza mkn...muaaaahhhh...
----------
Sent via Nokia Email

No comments:

Us

Daisypath Anniversary tickers

Me&Him

Daisypath Anniversary tickers

Nur Azzalea Batrisyia

lb1m.lilypie.com/TikiBlogger.php/1Xp3

My Breastfeeding Journey

Lilypie Breastfeeding tickers

Blogger news